Palestin dilabel teroris ?

Bukan ! Israel teroris sebenar. Mereka telah merampas negara Palestin sejak 1948 lagi.

2023.11.01(Rabu)

🇲🇾 Tindakan HAMAS menyerang Israel telah menyebabkan mereka dianggap teroris. Anggapan itu adalah salah !. Hanya mereka yang buta sejarah saja yang beranggapan demikian. Namun bagi mereka yang mengetahui sejarah Palestin, yang teroris itu ialah Israel.

.

HAMAS adalah pemerintah yang mewakili seluruh rakyat Palestin. Rakyat Palestin berjuang dengan Israel adalah bagi membebaskan negara mereka daripada penjajahan Israel. Rakyat Palestin tidak redha negara mereks diserahkan oleh Bristish kepada bangsa Zionis Israel dalam tahun 1948 dahulu. Oleh kerana itu, mereka sanggup mati dan disiksa demi menebuskan kembali bumi Palestin daripada regim Zionis Israel.

.

Singapura adalah penyokong kuat Israel. Mungkin bagi mereka, Palestin adalah teroris. Ini samalah dengan beberapa pemimpin DAP di Malaysia, yang mendakwa bahawa Palestin adalah teroris.

Atas sebab itu, Acik rasa program minggu solidariti Palestin bagi menyokong perjuangan rakyat Palestin menjadi sangat relevan. Melalui program tersebut, murid-murid akan difahamkan tentang konsep perjuangan, keadilan, kemerdekaan, kekejaman, kezaliman, kemanusian, dan sebagainya.

Bahkan dengan program itu, mudah-mudahan rakyat yang tidak tahu hak rakyat Palestin sebenar, akan insaf dan akan turut sama menyokong perjuangan suci rakyat Palestin. Rakyat, tak kira apa bangsa dan keterunan sekali pun juga perlu tahu siapakah Yahudi sebenarnya. Bukan saja bangsa Arab mereka anggap binatang, malah semua kaum di Malaysia pun sama.

Takut apa kpd “Allaahuakbar” ?

Laungan kalimah “Allaahuakbar” merupakan syiar bagi agama Islam. Adalah termaktub dalam Perlembagaan Malaysia bahawa Islam adalah agama Persekutuan. Lantaran itu agama Islam harus didakwahkan. Sedangkan agama-agama lain tidak boleh didakwahkan.

Justeru itu, maka setiap AP dan ADUN wajib faham serta mempraktikkan peruntukan berkenaan di dalam Perlembagaan. Jika tidak mahu mengiktiraf hak agama Islam sejajar dengan peruntukan di dalam Perlembagaan Negara, maka tak usahlah menjadi AP ataupun ADUN. Bukan kata nak jadi YB, nak jadi rakyat Malaysia biasapun pun tak layak.

.

Bukan Yahadi adalah binatang

.

Menurut agama Yahudi, orang yang bukĂ n Yahudi adalah umpama binatang yg boleh dibunuh tanpa belas kasihan. Itulah yg mereka lakukan kepada selain Yahudi terutama Islam dan Kristian. Sejak negara Yahudi diwujudkan, lebih 2 juta warga Palestin Islam dan Kristian telah DIBUNUH oleh Yahudi Zionis. Yahudi zionis adalah MUSUH umat manusia yang beragama, terutama Islam & Kristian.

.

Wallahua’lam 🌺

.

PenCERAHan yg popular ⬇️

Politik: DAP lebih bahaya https://menafirealiti.wordpress.com/2023/10/02/politik-dap-lebih-bahaya/

.

PenCERAHan yg relevan ⬇️

Bagai melepaskan anjing tersepit https://menafirealiti.wordpress.com/2023/09/26/bagaikan-melepaskan-anjing-tersepit/

Isu Palestin: siapa penjenayah ? https://menafirealiti.wordpress.com/2023/10/19/isu-palestin-siapa-penjenayah-2/

Isu Palestin: pembunuhan kejam https://menafirealiti.wordpress.com/2023/10/22/isu-palestin-pembunuhan-kejam/

Isu Palestin: bacalah qunut Nazilah https://menafirealiti.wordpress.com/2023/10/17/isu-palestin-bacalah-qunut-nazilah/

.

Lain-lain PenCERAHan ⬇️

https//daulatmsians.wordpress.com

https//daulat4rakyat.wordpress.com

.

Blog utama ⬇️ http://www.4uni2c.com

.

Leave a comment