Isu Palestin: “atrocity” bangsa Israel

Kejadian di Gaza adalah manifestasi sifat “atrocity” bangsa Israel.

(Terbitan 2023.11.06 – Isnin)

Vid2-: sambung vid di atas

🇲🇾 Apa yang sedang berlaku di bumi Palestin ketika ini mencetuskan beberapa soalan dalam minda kecil Acik. Soalan pertama ialah adakah Hitler itu seorang yang terus mata ?

Seseorang itu akan dikatakan terus mata jika telahannya (prediction) selalu terbukti benar. Contoh yang paling baik ialah Nabi Hidzir a.s. Ini dapat kita baca dalam surah Al Kahfi (S-18,A-74&80, Al Qur’an).

Kerana terus mata beliau, maka Nabi Hidzir sanggup membunuh seorang budak lelaki. Apabila tindakannya dipertikaikan oleh Nabi Musa, maka barulah Nabi Hidzir menjelaskan sebab beliau bertindak demikian kepada Nabi Musa a.s.

.

.

Kononnya Hitler melakukan pembunuhan keatas umat Yahudi dahulu adalah atas telahan yang serupa. Yakni satu masa nanti jika umat Yahudi berkuasa mereka akan melakukan kezaliman dan kekejaman kepada masyarakat yang lemah.

Nampaknya, apa yang sedang dilakukan oleh Israel sekarang di Gaza adalah membuktikan bahawa telahan Hitler tentang umat Israel itu adalah suatu realiti.

.

Makna “atrocity”

Merujuk kepada mahaguru Google, makna atrocityialah kekejaman yang melampau atau ekstrim (extreme). Lebih jelas lagi ialah tindakan yang melampaui batas kemanusiaan. Video berikut adalah satu contoh tindakan Israel yang boleh dikategori sebagai atrocity terhadap rakyat Palestin yang tidak berdosa.

Vid-3 Israel bom rakyat Palestin

Dalam video ini, rakyat Palestin di Gaza sedang bergegas untuk mendapatkan saki baki bekalan air yang masih ada. Lalu mereka berkumpul mengeliling sebuah pili air untuk mengisi tangki air masing-masing. Ketika itu Israel mengambil peluang menggugurkan sebutir bom keatas mereka. Bom tersebut dilepas daripada sebuah pesawat Israel yang berada di angkasa, di atas kepala mereka.

Israel Zionis adalah makluk Allah yang paling kejam di alam ini yang kita pernah ketemui.

.

Pendirian Tun Dr. Mahathir

Tindakan pejuang Palestin terhadapnya Israel adalah demi membebaskan negara mereka yang telah dirampas oleh Zionis Israel sejak sekian lama. Oleh kerana itu, HAMAS tidak boleh diistilahkan sebagai teroris.

.

Pendirian pemimpin Uganda

Beliau melabelkan umat Israel sebagai penjenayah dan manusia yang tak boleh dipercayai kerana tidak jujur.

.

Surat terbuka buat PMX

.

Wallahua’lam 🌺

.

PenCERAHan yg popular ⬇️

Politik: DAP lebih bahaya https://menafirealiti.wordpress.com/2023/10/02/politik-dap-lebih-bahaya/

PenCERAHan yg relevan ⬇️

Isu Palestin: siapa penjenayah ?https://menafirealiti.wordpress.com/2023/10/19/isu-palestin-siapa-penjenayah-2/

Palestin dilabel teroris https://menafirealiti.wordpress.com/2023/11/01/palestin-dilabel-teroris/

.

Lain-lain PenCERAHan ⬇️

https://daulatmsian.wordpress.com

https://daulat4rakyat.wordpresa.com

.

Blog utama ⬇️ http://www.4uni2c.com

Leave a comment